Thema’s
Heeft jongere inzicht gekregen in zijn negatieve gedrag?
Is er inzicht ontstaan in over de oorzaak van dat gedrag?
Zit een jongere nog in overlevingstand: vluchten, vechten of bevriezen. Of is er de bereidheid om adviezen van je aan te nemen?
Wil de jongere experimenteren met nieuw gedrag?
Is het nieuwe gedrag terug te zien in concrete acties?
Is een jongere fysiek en mentaal krachtig geworden?
Heb je inzicht gekregen in iemands talenten (wat hij wil), mogelijkheden (wat hij kan) en verlangens (welke doelen hij heeft)?
Thema’s
Is er een vertrouwensband ontwikkeld?
Kun je met de jongeren eerlijk en open zijn of wat er werkelijk speelt ook als dat confronterend of pijnlijk is??
Welke vorm van relatie heb je opgebouwd: is iemand afstandelijk, aanhankelijk, afhankelijk, of gezond autonoom?
Op welke momenten komt een jongere bij je op de lijn (wanneer krijg je feedback)?
Is het mogelijk om de schil om jongeren heen te betrekken: denk aan ouders of vrienden of andere begeleiders?
Is het mogelijk jongeren onder te brengen in nieuwe netwerken, ook onder regie van andere Credible Messengers?
Thema's
Zijn er partners in de wijken waarmee kan worden samenwerkt om jongere op een positieve manier te ondersteunen?
Kan jongere positieve betekenis vinden in zijn directe omgang: school, werk, vereniging?
Heeft jongere nieuwe ondersteunde community kunnen opbouwen e?
Is er een brug gelegd tussen straat en systeem?
Heeft jongeren voldoende vertrouwen en doorzettingsvermogen om te kunnen blijven werken aan zijn talent?
Heeft jongere voldoende perspectief om positief gedrag te kunnen voortzetten?
Kun je jongere helpen aan een plek in de samenleving, zodat hij ervaring op kan doen en ziet dat hij van betekenis is, voor zichzelf, anderen en in de wereld?